dummy image Fontos! Nézze meg a
4 perces ismertetőt a HPV-ről!

dummy image Szintén ajánlom rövid
összefoglalómat a vakcina fontosságáról.

Hogyan jutok védőoltáshoz és mennyibe kerül?

Hogyan adják be az oltást?/ Milyen formában kapom meg az oltást?

A méhnyakrák elleni védőoltás három, a felkarba adott injekcióból áll. A három injekció hat hónapon belül különböző időpontokban kerül beadásra. A védőoltások receptkötelesek, a háziorvos, a házi gyermekorvos és a nőgyógyász is beadhatja annak, aki kéri.

Hogyan tudok hozzájutni a méhnyakrák elleni védőoltáshoz?

Mint minden védőoltás, a méhnyakrák elleni vakcina is vényköteles. A védőoltást bármilyen orvos (háziorvos, nőgyógyász, házi gyermekorvos) felírhatja és beadhatja. Érdemes azonban olyanhoz fordulni, akinek van oltási gyakorlata.

A védőoltást patikából lehet kiváltani a recept ellenében. Hűtést igényel. Az oltóanyagot +2-+8 Celsius fokon kell tárolni és szállítani, ezért érdemese egy kisebb méretű hűtőtáskát magunkkal vinni. Próbálja a recept kiváltását közvetlenül az oltás ellőttre időzíteni. Előfordulhat, hogy a patika nem tart készleten méhnyakrák elleni vakcinát. A recept leadásakor azonban a patikus megrendeli a készítményt, és Budapesten egy napon belül, vidéken 1-2 napon belül lehet kiváltani.

Mennyibe kerül a méhnyakrák elleni védőoltás?

A méhnyakrák elleni védőoltásból 3 adag beadása biztosítja a megfelelő védettséget. Az oltások darabja picit több, mint 29 ezer Forint.

A védelemhez szükséges 3 oltást NEM kell egyszerre megvásárolni. Elég mindig az aktuális adagot felíratni és kiváltani, így nem okoz olyan nagy anyagi megterhelést egyszerre.

Sokan nem tudják, de egészségpénztári megtakarításukból teljes egészében fedezhetik oltási kiadásaikat. A szabadon választható egészségpénztárak egyre népszerűbbek hazánkban is. Az egészségpénztári számlánkra befizetett havi tagdíjunkat (melynek alapösszege kb. 2000-3000 forint) ugyanis a munkáltató adó- és járulékmentesen kiegészítheti, vagy teljes egészében át is vállalhatja. A befizetések után ráadásul 30% adókedvezményt is igénybe vehetünk. Az egészségpénztárak további két nagy előnye, hogy számlánkat a bejelentett közeli hozzátartozóink is igénybe vehetik, így akár közeli családtagjaink oltási költségeit is állhajuk az egészségpénztári keretből, ráadásul a teljes összeg örökölhető.

Érdemes tehát utánanézni, hogy munkahelyünk támogatja-e egészségpénztári tagdíjfizetésünket, hiszen így többek között a prevenciós oltásokat és gyógyszereket is fedezhetjük egészségpénztári befizetéseinkből.
Ehhez csak annyira van szükség, hogy felkeressük háziorvosunkat, aki felvilágosítást tud nyújtani a megfelelő oltásokról és a beadás módjáró, valamint felírja a receptet. Amikor a gyógyszertárban kiváltjuk az oltóanyagot, fizethetünk egészségpénztári kártyánkkal is, vagy ÁFÁ-s számlát kell kérnünk egészségpénztárunk nevére, amit majd elszámolhatunk a pénztár felé.